טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם

תחרות רכיבת האופניים הגדולה והמפורסמת ביותר בעולם טור דה פראנס, יוצאת לדרך ביום שבת. שלושה שבועות שחוצים כפרים והרים, ימים חמים לצד גשם שוטף ופסגות מושלגות. ספרינטים במהירות 70 קמ"ש בקו הסיום, לצד מבחני סיבולת בשיפועים של 12% בהרים. טור דה פראנס הוא חגיגה ספורטיבית שהמוני צרפת ומכל העולם יושבים לצפות.

אל תשכחו שלצד האופניים, אנו זוכים לראות את נופי צרפת בHD ממעלה המסוק ואילו נופים אלו! כמי שהיה ארבע פעמים ביום הסיום המסורתי של הטור בשאנז אליזה, גם אני נסחף כל שנה לחגיגה מהכורסא. נכון זה יכול לשעמם את מי שלא מתחבר, אבל סמכו עליי תתחילו לצפות חצי שעה לסיום כל יום ותתחילו להיכנס לאווירת הטור. לפני תחילת הטור אלמד אתכם כמה מושגי יסוד על הטור ומה מצפה לנו השנה.

טור דה פראנס 2024 מס' 111 מתחילים!

טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
רוכבים בטור מסודר לקראת העליה צילום: רשיון pixabay

קצת היסטוריה של הטור

טור דה פראנס יצא לדרך בשנת 1903, ומאז במשך 119 שנה הוא הוזנק 110 פעמים מסורתית בחודש יולי. שלושה שבועות של מסע מפרך ברחבי צרפת, ובשנים האחרונות גם החל לצאת מגבולות צרפת כשהוא מוזנק ממדינה שכנה לאורך יומיים בעיקרון. תאמינו או לא במקור המירוץ נועד להגדיל את מכירות עיתון הספורט L'Équipe שכיום הצרפתים מכירים כ  L'Auto.

משנת 1919 נוספה לתחרות החולצה הצהובה המפורסמת למנצח, למה דווקא צהוב אתם שואלים? כי זה היה צבעו של העיתון. הרוכבים קיבלו קיצבה יומית שווה לשכר יומי של עובד במפעל, האופניים היו מברזל יצוק וכבד, עם מושב עור לא נוח בלשון המעטה. הדרכים לא היו כמו היום והקושי הפיזי היה עצום, מה שהוביל למיעוט מסיימים. המנצח זכה ב12,000 פרנק.

בין האלופים הידועים ביותר נמצאים זוכי 5 הפעמים אדי מרקס הבלגי וברנארד הינו הצרפתי, מיגל אינדוראין הספרדי, וז'אק אנקטיל הצרפתי. מוריס גארין היה הזוכה הראשון בתולדות הטור. עוד שמות גדולים הם אלברטו קונטדור, כריס פרום ולאנס ארמסטרונג השנוי במחלוקת. כמובן שאי אפשר לפסוח על הטרגדיה של לאנס ארמסטונג, זוכה 7 פעמים בטור עד שהתגלתה שערוריית הסימום בטור ונפסל מכל תאריו.

האם אתה יכול להסביר לנו קצת על הטור?

הטור דה פראנס נפרס על שלושה שבועות 23 יום, כאשר מתוכם 21 ימי מרוץ ושני ימי מנוחה. בטור משתתפות 22 קבוצות מרחבי העולם ובתוכן קבוצה ישראלית פרי חלומו של איש העסקים קנדי/ישראלי סילבן אדאמס Israel – Premier Tech. בכל קבוצה 8 רוכבים ממדינות שונות ועוד מחליפים, סה"כ 176 רוכבים שלא כולם יגיעו לקו הסיום. מאחור צוות מיומן של 450 אנשי צוות סה"כ- מנהלי קבוצה, מכונאים, טבחים, פיזיותרפיסטים ועוד.

יעודדו אותם לצד הדרך כ11 מיליון צופים בשנה רגילה 20% מהם לא צרפתים. בכל קבוצה יש את הרוכב הבכיר שירכב כשעל חולצתו הקידומת 1 לדוגמא קבוצת JUMBO-VISMA זוכת שנה שעברה תקבל את המספרים הראשונים וזוכה הטור יונאס וינגארד יהיה מס' 1. אם תראו מספר שמסתיים ב-1 למשל 31 אתם תדעו שהוא הרוכב הבכיר בקבוצתו.

בכל קבוצה הרוכב הבכיר יהיה מצטיין בטיפוס הרים וגם בנג"ש- נגד השעון. לצדו יהיה מתמחה בטיפוס הרים, עוד רוכב שמומחיותו היא בספרינטים כאשר שאר הרוכבים נקראים "פועלים" תפקידם להוביל את הבכיר קדימה ולהגן עליו מחסימות רוכבים אחרים וגם תמיד יהיו לפניו ברוב הדרך להגן עליו מפני רוחות ולשמור עליו רענן לסיום הקטע. תפקידו של פועל הוא גם לחלק אוכל ושתיה במהלך המרוץ לחבריו.

טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
החולצה הצהובה מוקפת רוכבים צילום: רישיון pixabay

איך נקבעים הזוכים ומה הם הפרסים?

בסוף כל קטע יתקיים טקס שבו יחולקו החולצות, הראשון שיעלה הוא מנצח הקטע שגם יקבל פרס 11,000 אירו. לאחריו חלוקת חולצות-צהובה, ירוקה, מנוקדת ולבנה.

על הפודיום יעלה גם מי שיבחר לרוכב האגרסיבי של היום. בסוף כל יום מחולקות שניות בונוס למקומות הראשונים, מקום ראשון יקבל 10 שניות בונוס לזמן שקבע מקום שני 6 שניות ומקום שלישי 4 שניות.

הזוכים בשאר החולצות נקבעים לפי מס נקודות כללי שהם מקבלים. לדוגמא למטפסים יהיו מס נקודות במסלול, בדרך כלל פסגות הרים שבהם יקבלו ניקוד20-15-12-10-8-6-4-2 בהתאמה מהמקום הראשון לשמיני.

זוכה החולצה הצעירה נקבע לפי שכלול מיקום בכל קטע לרוכב עד גיל 25.

הספרינטר המצטיין גם נקבע לפי שיטת הניקוד שהוא מקבל בסיום נקודות נבחרות לאורך המסלול.

זוכה הטור הוא מי שיעבור את 21 הקטעים בזמן הקצר ביותר. המטרה בסוף המירוץ המפרך היא לזכות בחולצה הצהובה maillot jaune.

פרסים

  • חולצה צהובה וזוכה הטור דה פראנס- 500,000 אירו.
  • מקום שני- 200,000 אירו.
  • מקום שלישי- 1000,000 אירו.
  • זוכה בחולצה ירוקה, מנוקדת, לבנה 25,000 אירו.
  • הרוכב האגרסיבי- 20,000 אירו.
  • זוכה קטע יומי- 11,000 אירו.
  • זוכה ספרינט יומי- 1500 אירו על כל קטע שהוכרז.
  • זוכה פסגת הר יומי 800 אירו, בנוסף פרסי משנה לפי קטגוריות קושי 1-4.
  • לובש חולצה צהובה(החל מהיום השני)- 500 אירו על כל יום שהרוכב מחזיק בחולצה.
  • לובש חולצה מלבד הצהובה(החל מהיום השני)- 300 אירו על כל יום שהרוכב מחזיק בחולצה.
טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
החולצה הצהובה לזוכה בניקוד הכללי בטור דה פראנס
טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
טור דה פראנס החולצה הירוקה לספרינטר
טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
החולצה המנוקדת למטפס ההרים המצטיין
טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
טור דה פראנס-חולצת הרוכב הצעיר

מה מצפה לנו בטור דה פראנס 2024?

השנה הטור מוזנק מפירנצה איטליה והקטע יסתיים ברימיני. 

  • אורך הטור השנה  3498 ק"מ.
  • 22 קבוצות של 8 רוכבים.
  • הקטע הקצר ביותר יארך 25.3(נגד השעון) ק"מ והארוך ביותר 231 ק"מ.
  • 8 קטעים שטוחים.
  • 4 קטעים עליות מתונות.
  • 7 קטעים הרריים.
  • 2 קטעים נגד השעון. 
  • 2 ימי מנוחה
  • קטע הפתיחה יצא מפירנצה איטליה ב-29 ליוני 2024.
  • קטע הסיום המסורתי יתרחש בניס בתאריך 21 יולי 2024.
טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
אווירה מחשמלת בטור דה פראנס צילום: ניר יבלונקה

Tour de France 2024-ספר לנו קצת על המסלול השנה

 שבוע ראשון

אם כן השנה טור דה פראנס 2024 צרפת יוצא לדרך מפירנצה איטליה. קטע מס' 1 באורך 206 ייסתים בעיר רימיני ויהווה חימום לא רע. בדרך נעבור בעיירות ציוריות, נחלים, הרים והמון צבע ירוק בעיניים. אל תחמיצו את העיירה סאן מרינו וכמובן כל נפלאות טוסקנה, יין טוב, גבינות ופסטות. ביום השני נצא מצ'זנטיקו עד בולוניה ובדרך נחלוף על כנסיות עתיקות ומבצרים ונקנה לנו מורטדלה משובחת ונשב לאכול טורטליני במרק. ביום השלישי נהנה מנופי לומברדיה וסטרדלה, שם התחולל קרב בין חיילי נפוליאון לאוסטריה בשנת 1800. בעיר טורינו נפרד מאיטליה.

את היום הרביעי נתחיל בפינרולו שם התחילה אגדת האיש במסכת הברזל ושם גם נכלאו ניקולא פוקה, שר האוצר הסורר של המלך לואי ה-14והמרקיז דה לוזון מאהבה של מאדאם דה מונטפנסיה. נטפס בהרים ונעבור לצרפת עם 71 ק"מ של עליות מתונות עם נופים מדהימים. הקטעים הבאים יהיו מישוריים, ויסתיימו בדיז'ון ממלכת החרדל. צפו לנופים מדהימים! קטע מספר 7 יהיה הראשון נגד השעון לאורך 25.3 ק"מ.הקטע האחרון יצא מטרוי ושם גם יסתיים ולאחיו יום מנוחה. נשוטט בסמטאות העיר ונשב בקפה פסקל, אלוף עולם לשעבר בפטיסרי, שוקולד וגלידה.

השבוע השני של טור דה פראנס 2024

בשבוע השני נצא לעמק הלואר. נתחיל בעיר אורליאן ועבור בעיירות קסומות כמו CHER, תעלת ברי, ונסיים בסנט אמאנד המנומנמת. קטע 11 יתחיל ב Évaux-les-Bains ומשם נעלה להרים אבל לא יהיו עליות מטורפות. נסיים בעיירה le lioran המקום לגבינת קאנטל ששוקלת 40 ק"ג קוטרה 40 ס"מ וגובה 40 ס"מ. אחרי שני קטעים מישוריים נחזור שוב להרים והפעם טיפוסים יותר קשים. אל תחמיצו את קטע זה ואת נופיו המדהימים, וגולת הכותרת טיפוס לקול דה טורמלה, אייקון בטור דה פראנס.

קטע מספר 15 ימשיך בהרים עם לא פחות מארבעה טיפוסים לפסגות ברמת קושי גבוהה של 8.5% שיפוע בממוצע. אין ספק שקטע זה יהיה מכריע בזהות זוכה טור דה פראנס השנה. היום הבא יהיה יום המנוחה האחרון.

טור דה פראנס, טור דה פראנס 2024: מרוץ האופניים המרהיב בעולם
קרנבל סיום בטור דה פראנס צילום: ניר יבלונקה

השבוע השלישי של מירוץ האופניים

בשבוע האחרון נצא לכיוון נים. בדרך נהנה מהנופים של גארד עם יינות, זיתים, שמן זית, תותים ובצל מתוק כולם AOP-AOC מובחרים. בעיירה Vergèze נמצאים המעיינות של מי פרייה, יצרנית המים המפורסמת. בקטע 17 נטפס לאלפים עם שני פסגות הרים. מי שנמצא באזור אני ממליץ על מנוחה בכפר Rosans ואתם תחשבו שאתם בסרט צרפתי. למחרת יהו לנו חמש פסגות הרים אך לא בדרגת קושי גבוהה, חימום מצויין למה שממתין לרוכבים למחרת. קטע 19 יבחן את עמידות הרוכבים לקראת סוף הטור עם שני טיפוסים בדרגת קושי הגבוהה ביותר. הראשון הוא קול דה וארס- 18.8 ק"מ בשיפוע ממוצע של5.7% אחוז. הטיפוס השני יהיה לפסגת בונט עם 22.9 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.9% אחוז. 

קטע 20 יהיה האחרון בהרים עם ארבעה פסגות. צפו לפסגות מושלגות, מאות אלפי צופים בצדי הדרך, אווירה מחשמלת וקרבות צמודים בעליות. הקטע האחרון יהיה שוב נגד השעון כך ששום דבר לא סגור עד השנייה האחרונה!

בואו להכיר את שער הניצחון כמו שלא הכרתם מעולם!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ערן ריבקין

    הארוע המדהים בעולם יחד עם פריז דקאר

    1. ניר יבלונקה

      לגמרי

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ערן ריבקין

    הארוע המדהים בעולם יחד עם פריז דקאר

    1. ניר יבלונקה

      לגמרי

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=7212